A vegades, com és normal, el mar s’emprenya.
I passa tot això dels surfistes, els gossos, els esquitxos i les platges inundades.
Es cabreja i, com tothom, acaba vomitant llaunes, algues, cadàvers, sandàlies i tirites.

Sobretot tirites.

divendres

el fi justifica els mitjans

Encara no, em repeteixo. Aguanto una mica més, una mica més sense mirar el sol. Però, d’un salt, he traspassat el cercle viciós de l’apocalipsis per instal·lar-me en aquest pre-sentiment d’eufòria i incontinència etílica. He caigut, per segona vegada, a la trampa: he aixecat la mirada i he vist que no hi ha ni un núvol i que el blau intens del cel em crida perquè salti i m’enlairi a buscar-te. De moment, però, m’he de resignar a seguir esmorzant talls secs de formatge mentres espero que arribi l'hora. En uns dies, penso, els matins seran meus, i les tardes nostres, i de nou Antònia Font tornarà a ser la banda sonora dels pròxims mesos. Ens enfundarem dins de qualsevol cotxe i caminarem –damunt les ones, o per on sigui-. Iniciarem el tour anual de capbussades per la comarca. I serà el tret de sortida del concurs de pells torrades i genolls encetats més esbojarrat de la història. Arriba un moment en la vida en què el que menys t’importa és el resultat o els danys col·laterals de les teves accions. I jo, més enllà de qualsevol mal presagi, l’únic que vull és estendre la roba al jardí, i que s’assequi mentre ens estenem –a nosaltres- per qualsevol racó perdut on hi hagi un xic d’ombra.